Etiketter

torsdag 29. august 2013

Ferdigstilt! (tror jeg...)

Nå tror jeg at jeg er ferdig med jenterommet..:)
Endelig fungerer det ift både oppbevaring og bruk. 

Jentene deler rom, noe som krever litt gode løsninger.  
De har endel overnattings besøk, 
så de gamle sengene ble byttet ut med senger som kan trekkes ut til dobbelseng, 
og det er masse oppbevarings plass i skuffene. 


Ny skrivepult er omsider på plass. 
Den blir flittig brukt til tegning, klipping, perling osv. 

Bordbeina er kjøpt på Ikea. 
De to bakerste har hjul, slik at jeg lett kan flytte pulten dersom sengene skal trekkes ut. 
De to fremmerste beina, var opprinnelig grå, og har fått seg et par strøk maling. 


Stolene er kjøpt på loppemarked for 75,- for begge to :) 
De er spray lakket med grunning og to strøk maling. 


Krukkene i vinduet har jeg vist før. 
Her har jeg limt minsten sine lekedyr på lokket, og malt dem. 


To av skapene har også fått ny farge. 
Jeg tror jeg må male de to andre i gult, men venter på malelyst :) 

Den runde stolen var et bruktfunn i senneps gul, og har i likhet med mye annet, fått noen strøk med malerkosten :) 



Trancher tralle fra Ikea holder orden på bøkene. 
Sminkekofferten fra loppis oppbevarer all sminken deres, 
og kommoden som jeg viste i et tidligere innlegg, har fått malte og tapetserte skuffer. 


Skapet har flyttet rundt om i huset, og har nå havnet her. 
Det har fått nye knotter fra kremmerhuset. 
Skapet oppbevarer alt av hobby materiell. 


Og den kule lampeskjermen ble med hjem fra sverige turen. 
Den er litt harry, men det liker jeg jo :) 
Og jålegrisen på bildet har endelig funnet sin plass.


Blondegardiner, skjell lampen og lyse lette farger i mint, rosa og gult, 
gjør at jeg får litt sommerfølelse når jeg kommer inn hit. 
Deilig!!




Jeg har vært to krevende dager på kurs i Bergen, og kjenner jeg er sliten!
Sengen venter, med nytt kjølig sateng sengetøy :)

Littegrann tid til shopping ble det før vi dro hjem idag, 
jeg gleder meg til å vise hva jeg har kjøpt :) 

Vil du se hvordan jenterommet har så ut før forandringen??
Klikk HER

Sov godt alle!! 
Klem <3


7 kommentarer:

  1. Heldige jenter som får bo på et så nydelig rom! Lekre fargar der og flott interiør!
    mormor

    SvarSlett
  2. Her var mye fin inspirasjon, for et herlig pikerom! Likte idéen om å lime dyr på krukkelokk. Så kreativt! Og de skapdørene var veldig artige!
    Fin dag til deg!
    Smil fra Karna (legger meg til som følger her eg)

    SvarSlett
  3. for et herlig rom. tror nok at jentene trives der inne :D
    Nydelige kombinasjoner og fint sammensatt i farger og materiale :)
    Dette skal du være fornøyd med.
    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  4. Smelt og o lykke for et nydelig jenterom:) Heldige jenter du har<3
    Herlig kveld til deg:)
    Klem

    SvarSlett
  5. For et utrolig herlig jenterom.
    Nydelige farger!
    Riktig god helg til deg.
    Klem Susanne

    SvarSlett
  6. Dette er det utroligste og koseligere jenterom jeg har sett. De skapende, fargene og stolene er kjempe søte. Ha ei fin helg. Klem Ann Elin:))

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)