Etiketter

torsdag 12. april 2012

Leker meg som interiør konsulent :)

Jeg har fått muligheten til å leke interiør konsulent,
og det er vanvittig gøy!!!

Jeg har et vennepar som driver Naturbakst i Haugesund.
Hun har drevet bedriften sammen med sin far, og senere sammen med sin bror.
Nå har faren og broren trukket seg tilbake,
og min venninne og mannen hennes har overtatt hele driften.  

For noen uker tilbake fikk jeg spørsmål om jeg ville hjelpe til med opp pussingen av et av lokalene deres.

Lokalet ligger ved siden av bakeriet, og blir brukt til spiseplass, til møtelokale, til barselsgrupper og selskaper.

Nå ville de freshe det litt opp, og ønsket hjelp til ideer og tips.

Jeg trengte ikke lange tenkepausen for å si ja til det :)

Lokalet skal dekke ulike behov.
Som møtested for "den eldre generasjonen" som møtes her,
drikker kaffe og slår av en prat.
For barselsgruppene med barnevogner og småbarn.
For familier som kommer innom en lørdag formiddag på kafe besøk
For den som vill ha litt fred og ro, ta en kaffe og lese en avis
Og en skal kunne dekke langbord dersom en ønsker et større selskap eller arrangement.

En av utfordringene har vært å finne møbler som er lettstelte,
men likevel fine, solide og komfortalble.

Noen bilder av hvordan det så ut før vi begynte:


Lokalet ble for noen år tilbake møblert med møbler fra gjenbruks stasjonen, når behovet for mer sitteplass
viste seg.
Bildene på veggene er tatt fra en kunstbok, og blåst opp og montert på blindrammer.

I vinduene har det stått utstilt gamle bakemaskiner, bakeverktøy og div som har vært brukt i bakeriet i sin tid.

Mange av gjestene som kommer hit, har sine faste sitteplasser

Nå er lokalet tømt for møbler, 
vegger og tak malt, en vegg er tapetsert,
spotter i taket er tatt ned og gulvet er bont opp.

Sånn ser det ut nå :)


Helt tomt lokale...Et tomt lerret :)
Malingen på veggen er scannet ut fra tapeten
som vises nedenfor



Tapeten heter Betong, og er fra Storeys



De bonte gulvene når jeg var innom for å ta bilder igår, så jeg måtte
knipse fra døra.
Men en får eg greit inntrykk så langt...:)

Jeg syns jeg er så heldig som har fått være med å bestemme
farger, møbler, lamper, stæsj....
med nermest helt frie tøyler
(innen rimelighetens økonomiske rammer)
Det har vært GØYGØYGØY!!!

I dag kommer møblene, så jeg skal ned i ettermiddag å hjelpe å skru sammen
og plassere :)

For en fantastisk kjekk oppgave!!!
Gleder meg til å vise bilder av det ferdige resultatet!!!

Ha en fin dag alle :)






7 kommentarer:

  1. Her sitte me som regel når me er ute på laurdagslunsj...men forrige laurdag lukta det skikkelig maling. Men det ser bra ut. Spennande å sjå koss det blir :) Lykke til vidare :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja det gjorde det nok! Midt i opp pussingen var de nok da :) Når dere kommer neste lørdag, er det nok ferdig, og forhåpentligvis uten malingslukt!!

      Slett
  2. Spennende! Er det gjenbruk dere satser på nå også, da? Masse lykke til iallefall, og gleder meg til å se resultatet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir nok lite gjenbruk nå. Kun en sjek har fått stå igjen. Eierene er ikke så glade i å male...:) Og jeg har ikke tid til å ta meg av den jobben :) Men tror det blir fint likevel. Nytt å fresht :)

      Slett
  3. Så morro! Ser ut til å bli veldig fint! Gleder meg til å se mer bilder!!!

    SvarSlett
  4. Gleder meg til å se det ferdig :) Her er vi titt og ofte, både med familien og barselgruppen :)

    SvarSlett
  5. Med så kyndig hjelp så de har fått så må det bare bli kjempebra :) Kan fort bli en tur på kafè der når de har åpna :)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)