Etiketter

tirsdag 8. mai 2012

Work in progress....

Det har vært stille på bloggen her en stund. Jeg klarer ikke å prioritere den om dagen, og den store blogg lysten er ikke helt tilstede.

Jeg føler jeg må ha noe å vise dere dersom jeg skal lage et innlegg, sånn at det er litt intressant å lese.
Har liksom ikke lyst å lage innlegg av ting dere har sett flere ganger før.
De siste ukene har vært travle, og jeg har ikke fått laget noe, handlet noe, hatt småprosjekter osv som er til å vise fram.

Men jeg vil jo gjerne ta vare på leserne mine, for dere skal vite at jeg setter vanvittig stor pris på at dere titter innom, og legger igjen kommentarer, og at dere legger dere til som følgere!!!
Jeg er innom å titter på andre bloggere sine innlegg, men kommer skjelden dit at jeg får lagt inn kommentarer. Det skal jeg prøve å bli bedre på!!!
Så jeg håper dere henger med meg, selv om det kansje tar litt lenger tid mellom hvert innlegg nå en periode :)

Vi er kommet til MAI, og det er jo egentlig vår.
Her i haugesund, er nok værgudene litt forvirret, for de har sendt ned sol, regn og hagl den siste uken, og temperaturen har gått fra singlet varme, til vinterjakke kulde.
Godt jeg ikke har plantet ut noe ennå!!!

Årets hageprosjekt er imidlertid så vidt igang.
Fruen i huset (les meg) har laget liste over hva jeg har lyst å få gjort i sommer, og det er den stakkar flinke Mannen, som får jobben....

Jeg har alstå tilbydd meg å hjelpe til...men det ser ut til at han foretrekker å gjøre det selv...:)
Så da gjør jeg som husmødre flest...husarbeid, barnepass og matlaging... og han gjør dette :



Et av vårens prosjekter er å få i orden "hagestuen". 
Drivhuset er kledd innvendig med stein, så den har fungert som hagestue. Det er flere av glassene i taket som er knust, så vi skal legge nytt tak sånn at det blir tett.



Bildet er tatt for to/tre år siden, når taket var tett :)


Druene som kommer på høsten er kjempesure, men egner seg nok godt til vin :)


Hagedammen sånn den ser ut om sommeren....

Hagedammen skal tømmes og tettes er planen.
Jeg er litt ambivalent til det,
For det er veldig koselig med dam i hagen,
men farlig for lillegull,
 samtidig som at den ikke er laget ordentlig fra grunn av, og har ingen sirkulasjon.
Dermed samles masse slam og dritt i bunn,
og den er ikke brukende til fisk feks. 
Nå skal den bli solplatting/ spiseplass istede :)
(vis jeg ikke ombestemmer meg..)

Leveggen er snart oppe...
Det skal settes opp vegg i bakkant av overbygget også.
Så er det klar for maling...som er min jobb :)


Her står de nye hagemøblene våre :)  Eller deler av dem....
Det blir ikke noe plastrotting møbler hos oss for å si det sånn :)
Følg med :)

Ha en fin tirsdag!!
Klemklem



2 kommentarer:

  1. Blir nok kjempekoslig:)fin uteplass

    SvarSlett
  2. Blir kjempefint dette ! Så utrolig koselig med hagedam da ! ;))

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)