Etiketter

mandag 25. juni 2012

Reisebrev del 1

Ferien er startet :)
Jentene ble tatt ut av skolen de to siste dagene, og etter rydding inne og ute, pakking og organisering, så var det bare å sette seg i bilen å sette nesa sørover.
Jeg er veldig glad vi ikke skulle rekke et fly...jeg er nesten sikker på at vi ville komt forsent..:)

Første stoppested var Kristiansand.
Turen ned på vel 6 timer, gikk over all forventning, tross at propellen HATER (hatet) å kjøre bil.
Han fikk seg ny bilstol før avreise, og tilbragte mye av tiden sånn :)



Jentene så film, spilte ds, og hørte på musikk. Kjempeflinke unger.

Vi leide en leilighet på Andøya, 10 min fra Kristiansand sentrum, hvor vi var i to dager.
Heldige de som bor der...bare et lite steinkast fra huset lå sjøen, med trebrygge, sandstrender og store friområder med lekeplass og fotball bane.




Lille mann er litt skeptisk til vann, og tester tempen med pekefingeren...:)
*søting*




Sjøhuset ute på sand banken var perfekt for en liten photo shoot :)





Ettermiddagene/kveldene ble tilbragt på magen for å fiske etter krabbe ;)





Og til krabbe maraton...:)


"Ein skal ikkje sova bort sumarnatt...."

Ungene er tidlig oppe. takk og pris for tv og kaffe...:)


Elsker.....Elsker ikke.....



Etter et lite besøk på sørlands senteret, kjørte vi gamle veien fra Søgne mot Andøy,
og havnet på Langenes.
Her ligger sørlands perler på rekke å rad!

*ønsker meg en hytte her*

Plutselig sier Mannen:
Du, er ikke det en av de "blogge butikkene dine???"

Må le :)
Mannen får med seg de utroligste ting :)

Men altså, butikken var Annas Rom :)
Butikken var egentlig stengt, men eierinnen drev å ryddet inn,
og sa at jeg gjerne måtte komme inn å kikke :)

Hadde jeg ikke hatt ører, så hadde smilet gått rundt mente mannen :)

Noen av mine favoritter fra butikken følger nedenfor:)  
Men det var sååå vanvittig masse fint der
at jeg ikke klarte å velge noen ting på den korte tiden.
Gjett hvem som skal innom der igjen på vei hjem :)




Boks til juvelene mine fra Oi soi Oi!!
Med den fineste øyenstikkeren i glass som lukking.
MÅ HA!!!


Variant av mugtail`s.
Disse koppene/suppeskålene var importert fra USA.
Tror nesten denne også er en MÅ HA!!


Nyyydelige seilbåter. SKAL definitivt bli med hjem!!!


Sjekk det kuuule fatet!! Massivt tre!
*sukk*
Den som hadde vært RIK!!


Å disse knalltøffe lysene!! Svææære!!! ( og dyre)
Som sagt, handlet ikke en ting, men jeg gleeeder meg til å dra innom dit igjen på hjemveien!!

Dag 3 på ferien gikk ferden videre til leid sommerhus i Danmark.
Destinasjon Blokhus.
Verdens fineste danske sommerby!!
*LOVE*

Stranden i Blokhus er milelang, en kan kjøre nesten opp til Hirtshals langs stranden.
St. hans aften hadde samlet vanvittige mengder mennesker og biler tross regnvær!
Ungene rullet i sand dynene, folk hadde rigget seg til med campingvogner, det var live band som spilte kjente danske sommerlåter, folk danset og sang 
OG i sjøkanten stod et gigantisk bål, hvor en heks tronet på toppen.



Jentene lar seg rive med av musikken, og danser i vei :)


Kunstverk laget av barnehagebarn i Blokhus/Hune.
Flinke ungene!!


21.15 tennes bålet, til enorm applaus fra menneske massen :)

Det var veldig koselig å få med seg en litt annerledes st. hans feiring enn det vi er vant til hjemmefra :)

Dagen idag har vi tilbragt på Nordsøen Oceanarium.
Her vises alle beboere under vann som lever i nordsjøen.
Denne måne fisken var kul!


Utover denne, klarte jeg ikke å bli helt imponert over torskefisker, flyndrer, kreps og div...:)
Men flott anlegg, og de andre familie medlemmene var strålende fornøyd, så da er vel
mission acomplished :)

Nå er det så absolutt natta her i vakre Blokhus :)

Until next time...
Natta :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)