Etiketter

lørdag 4. august 2012

Hageliv :)

Tusen tusen takk for så masse kjekke kommentarer på forrige innlegg!!! Jeg blir så GLAD!!! :)
Og velkommen til ny følger!! Kjempegøy!!

Når det gjelder avgjørelsen på å male veggen eller ikke, så har jeg landet på å beholde den hvit en stund til.
Når jeg blir ordentlig lei veggordet over sengen, så skal jeg male veggen lys grå :) 

Det er vel en uke siden jeg laget et innlegg sist.
Sommerferien er jo på hell, og jeg merker at jeg blir litt desperat etter å fylle den siste tiden med gode opplevelser :)

Sommeren har bestått av MYE regn, men også noen fine dager innimellom.
Den siste uka har vi vært en tur til hytta på fjellet, i en familiepark, kost oss hjemme, gjort ferdig plattingen, og vært sammen med familie og venner.

Snart skal lille tøffingen begynne i barnehagen, og jeg skal tilbake på jobb.
Jeg ser for meg en ganske travel hverdag, travel på en annen måte enn det det har vært inntil nå.
Jeg ser for meg at det blir mindre overskudd til feks. blogging, opp pussing,  diyer osv.
Derfor er jeg veldig glad for å kunne se tilbake i bloggen her, hva jeg har fått gjort av sånne ting det siste halvannet året :)

Men, nok prat :)
Nå skal jeg vise hvordan plattingen ser ut etter at den er ferdigstilt :)


Muren har vært fullstendig dekket av eføy, og der plattingen er nå, har det vært et ruskete bed.
Vi leide gravemaskin for å få gravt vekk bedet, og fikk planert bakken.
I enden av plattingen, kommer det tørkestativ i tre.
Gleder meg til den er ferdig, den skal nemlig få en liten ekstra touch :)



Treet har flyttet ut. Jeg klarer ikke helt å kvitte meg med det. Det har fulgt meg i mange år, og var nok et av de første kreative stuntene jeg hadde :)
Det har blitt brukt til smykke tre, til lyslenker, til telys lykter og div.
Nå får det stå her en stund.

Lyktene er noen år gamle nå, og har fått en oppfrisking med hammerlack fra Biltema.
Genialt, idet den stopper rust angrep, og forhindrer videre utvikling.
Mine lykter var helt oransje av rust. Nå er de fine og hvite igjen.

Kassen bak ved veggen har mannen bygget av rest materialer fra når vi byttet kledning på huset i fjor sommer. Et par bilder av hvordan det er gjort kommer nedenfor :)



Neste sommers investering er definitivt nye hagemøbler :)
Planen er at vi skal lage vårt eget hagebord, så vil jeg ha noen gode korg stoler til :)
Gyngebenken på bildet er et bruktfunn for mange år tilbake.  
Leker med tanken om å sage meiene av den, å henge den i et tre istede :)



Dammen ble tømt for vann tidlig i vår, og jeg fikk rensket godt opp i den.
Nå er den fylt opp med vann igjen, og fontene pumpe kjøpt på netthandelen er på plass.
Nå må vi kjøpe fisk og vannliljer :)


1 stk blomsterkasse utenpå og inni.


Den flinke "Snekkeren" og vår lille assistent. 
Det blir lite effektiv jobbing så lenge han er våken :)
Så skal vi få no gjort blir arbeidsfordelingen veldig tradisjonell.
Jeg passer ungene, lager mat og ordner i huset, han jobber der det måtte trenges :)
(og det trengs mange steder hos oss)


Kveldene er begynt å bli mørke, snart er sommeren over.
Ikveld ser det sånn ut foran meg i sofaen :)


Ha en nyyydelig helg!!!
For oss venter sykkel ritt på rennesøy,hyttebesøk hos gode venner og camping liv bading, krabbefiske, båtliv og solings :)
Det er meldt sol hele helgen, så får vi håpe det stemmer :)

Klem <3

5 kommentarer:

  1. Nydelig hage!!! Misunner deg den flotte fiskedammen :-) Og det hvite treet var Kjempetøft!

    SvarSlett
  2. Så flott hageplatting!!! Og genialt med tipset om lakk av lyktene, me har x-antall lykter ståande som ikkje får sjå dagens lys pga rust...
    Nyt siste rest av fri!

    SvarSlett
  3. så utrulig flott hage :) godt jobba.

    nyt siste rest av ferien.

    klem
    henriette

    SvarSlett
  4. åå så fint det e blitt, dokke e kjempe flinke!! kjekt med ein handyman i hus! ;)

    SvarSlett
  5. Aj, aj, flinke både herr og fru! Trenge barra litt sol og opplett, så kan dåkkke nyta hagen.

    Mammen

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)