Etiketter

mandag 5. september 2011

Litt endringer i stua....

Å være hjemme i permisjon med en småttis er kjempedeilig!!!
Baksiden med hjemmetilværelsen er at en tilbringer mye mer tid hjemme enn vanlig, og får derfor god tid til å bli lei av interiøret, og utvikle ønske om endring.
I løpet av de siste 6 mnd har jeg tilbragt flere økter daglig i sofaen, hvor jeg ikke får gjort så mye annet enn å kikke rundt meg, og irritere meg over alle ting som trenger å endres.

Etter at nye vinduer og ny sofa var på plass, syns jeg det var vanskelig å få til en helhet i stua.
Jeg begynte å bli mektig lei av det kirsebær fargede spisebordet, som alltid måtte ha duk på seg, og stoler med støvsamler trekk.

En tur til skeidar resulterte i nye hvite bordplater til spisebordet, og nye stoltrekk...Godt gjort at det fortsatt var å få tak i, da spisebordet vårt nå er 11 år gammelt :)
Spisebord og stoler er fra Bo consept, et merke som fortsatt selges hos Skeidar.

Gledet meg stort til å få det på plass, men etterpå er jeg som vanlig veeldig usikker på om jeg likte det...

Viser dere derfor bilde av bord og stoler før, og håper å få noen innspill på om jeg skal ha på igjen de lyse trekkene.

 FØR:
Vi flyttet spisebordet fra midten på gulvet, til inntil viduet, slik at vi fikk bedre gulvplass.
Lysekronen skal også flyttes i nermeste framtid :)
Slik ble spisebordet med hvit bordplate og UTEN duk :)


Måtte male stolbeina hvite, for at de skulle passe sammen med bordet.
Ser også veldig tydelig at golvet må males for å få en helhet.


På et fat på spisebordet står div. dill og en orkide jeg fikk av mannen en dag jeg MINST fortjente det..


Han er jo veldig søt da :)
ETTER: 

Etter å ha malt stolbeina og tatt på nye trekk, ser det sånn ut....
Har en plan om ny bordpynt, men det får jeg blogge om en annen dag :)

Stolen er en Jakob svingstol fra IKEA. Har lenge lett etter en sånn, og fant en på Finn.no i Oslo.
Var så heldig å få den bragt med hjem i trailer av en bekjent :)
Nå??? Hva tror dere??? Hvite trekk til stolene, eller de grå???  Kan jo selvfølgelig bytte litt på da...

Som jeg tidligere har sagt, så er jeg nok litt nettshoppoholiker når Mannen er i nordsjøen.
Her en dag dukket dette bildet opp i posten, kjøpt på www.fineart.no.
Bildet heter "Furu" og er av Bård Solhaug.
Syns det har helt nydeligge farger!
Bildet står midlertidig i en IKEA ramme... 
Bokstavene er kjøpt hos Ellos faktisk :)

Jeg er kjempeglad i orkideer, og har flere rundt om i stua.
Denne står på kommoden inn til kjøkkenet :)

I vasen er det steiner som jentene har samlet rundt om kring på turer de har vært på.
Driver å funderer litt på om vi skal støpe dem ned i betong, og ha "matta" nedenfor badekaret.
 Gratis fotmassasje :)

Veggord!! Overbevist om at dette stemmer :)

Det neste prosjektet i stua er pipa.
Vi har kasta ut peisen som stod her etter at jeg klarte jeg å knuse lilletåa i platået den stod på.
Jeg er overbevist om at den er knekt (tåa altså), men har ikke sjekket det nermere.  (Er vel lite å gjøre med det likevel)

Vi kunne egentlig ikke fyre med den likevel, da vi har kledd inn pipa når vi har pusset opp kjøkken og bad...
Har funnet ny peis til å ha i den andre stua... men vi får se om vi streng tatt tenger den siden vi har vedfyring i kjelleren og to varmepumper OG NYE VINDUER, KLEDNING OG`ISOLASJON I VEGGENE :) (noen som begynner å bli lei av at jeg sier det nå)???

Etter at peisen var ute, stod det igjen et hull i veggen. Har kamuflert hullet med en nydelig ramme som jeg har fått av verdens beste lillesøster til bursdagen :)
Vasen/hylla er kjøpt på Me mini :)
Disse skal nok snart få en ny plass å henge :)

De siste dagene har jeg vært på jakt etter stein til å kamuflere denne veggen med.
Etter mye om og men har jeg kommet fram til at vi skal ha hvit teglstein her, men hvite fuger :)
Shocking!!!
Steinen skal opp på pipa i aller nermeste framtid. Bilder kommer :)
Den andre delen av stua ser sånn ut, lite endring her :


Har planer om å få opp en lang bildelist på den tomme veggen, hvor furu bildet mitt skal stå, sammen med et annet bilde kjøpt på Fineart...Skal vise det senere :)


Tid for høstkos :)
Talgelys budsjettet i dette huset er ganske høyt :)



Min egen variant av Fat boy!!
 Sydde saccopute til jentene når jeg gikk gravid med lillegull, og trengte sofaen for meg selv :)
Hadde litt mindre sofa den gang :)
Denne blir brukt hver eneste dag når det er tv tid. Deilig å slange seg i :)

Har strikket trekk til en gammel puff.
 Oppskrift finner du på www.pickels.no.
Strikket etter oppskrift av "puff daddy".

Ha en fin natt!!! Vi ses :)

3 kommentarer:

  1. sååå fint du har det !!!!! :-) Strikket puffen med pickles sitt garn og elller?

    SvarSlett
  2. Takk May Britt :) Veldig usikker på de grå stolene.... men blir kansje bedre når vi maler gulvet, eller får et teppe under bordet...Ikke så praktisk egentlig :) Puffen er strikket med garn kjøpt på spar kjøp, det var før de endret oppskriften hos pickles :) Gikk helt fint det :)

    SvarSlett
  3. Eg syns det ble kjempefint med dei grå stolene eg da!! :) Likte kjempegodt det du har gjort! Den puffen var jo bare rå, fikk veldig lyst på en rund puff med strikketrekk ;) Mange koselige bilder av hjemmet ditt!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)