Etiketter

tirsdag 18. september 2012

Tivoli lampe

....
For noen år siden fant jeg en tivoli lampe på miljø stasjonen.
Tror jeg betalte max en hundrings for den.
Jeg finner selvfølgelig ikke noe bilde av lampen nå, men den hadde svart fot, med nyyydelige gull detaljer (not)
Skjermene var trukket i kremfarget plissert nuppestoff, og kantet med gull bånd.
 
Jeg har likt lampen kjempegodt, syns den er kul, på en litt styggfin måte....
Men den var litt shabby...
Lampeskjermene trengte oppfrisking, de var begynt å bli svidd og hullete.
 
Opprinnelig har jo tivoli lampene fargerike skjermer, en i hver farge.
så jeg kjøpte stoff i blått/grått/krem, for å ta opp fargene i interiøret her.
 
Jeg har verken tålmodighet eller evnene til å trekke om lampeskjermer selv...
men er heldig å ha en mamma som har både tålmodighet og evner....
*gleder meg til de er ferdige*
 
I påvente av at skjermene skal trekkes om, fant jeg hvite helt enkle skjermer.
Så lakket jeg foten med matt sølv spray, og VIPS fikk vi ny lampe på 30 min!!
 
 
 
 
 
 
 
*fornøyd*
 
 
 
Tv stua nå ikveld.
Burde selvsagt tatt bildene i dagslys...men det fikk jeg ikke gjort...
Jaja :)
 
Nå er det natta!!!
Natta :)
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Kjempefin:-) jeg som er litt "redd" farger hadde sikkert beholdt kvite skjermer;-) men kult å ha to sett og da:-)

    Charlotte

    SvarSlett
  2. Koselig stue=)=) jeg synes det er så fint med lys sofa! *ønsker* hehe

    Ha en fiiiiin onsdag!

    Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  3. STILIG :) kjempe koslig stue du har!

    Henriette

    SvarSlett
  4. Hei på deg.
    Så koselig i din flotte stue! Stilig lampe, blir sikkert kjempeflott med de nye skjermene, lurt å velge farger fra resten av interiøret.Kjekt med to sett skjermer også, så kan du variere litt etter humør og årstid..
    Ønsker deg en riktig fin høstdag ;)
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  5. Hei høpp!

    Takk for fine ord fra deg:)

    Lampen ble kjempe fin,er ikke så mye som
    skal til:)

    Nyt lørdagen!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  6. Dette så helt jævlig ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe ;) smaken e som baken...delt ;)

      Slett
  7. Hei. Jeg er veldig på jakt etter slike skjermer. Hvor fikk du tak i dem, de hvite, altså?

    SvarSlett
  8. Hei. Jeg er veldig på jakt etter slike skjermer. Hvor fikk du tak i dem, de hvite, altså?

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)