Etiketter

fredag 9. september 2011

Sneakpeak inn på snuppetrollenes rom :)

Ikveld er turen kommet til å vise litt bilder fra jentenes rom.
Jentene har delt rom fra den dagen de ble født, og ser ut til å trives med det.
Etterhvert som de blir større, og mer og mer ulike i behovene sine, så ser vi også at de har behov for et sted å trekke seg tilbake.
Derfor har vi fått laget en hytte under trappa i gangen og satt opp hengekøye i kjellerstuen slik at de kan være litt i fred dersom de vil det.
Skal vise bilder fra disse en annen gang :)

Jeg syns det er en utfordring å lage et rom som skal dekke behov for lek, avslapning og soving for to stykker på begrenset plass.
Når det i tillegg er to av det meste, så blir det fort fullt og rotete.


Tidligere har jentene hatt et soverom og et lekerom, men når lillegull meldte sin ankomst, ble behovet for et rom til ham på samme etg. et must.

Veggene på rommet til jentene er platet med ferdige panelplater. Raskt og effektivt gjort, og bra resultat syns vi selv :)
Fikk veldig god hjelp til dette av min snille pappa :)

Den ene veggen i rommet deres er dekket av skap til klær og leker.
I planleggingsprosessen kom jeg over en link til denne bloggen http://rustaupp.blogg.se/ 
Familien der hadde laget skap til datteren sin inspirert av http://www.kastvaneenhuis.nl/uk/index.html 

Slike MÅTTE jeg bare ha, og fikk ansatt min dyktige svoger til å skjære dem ut for meg.
Jeg simpelthen HATER tutlejobber, så prosjekt vindusmaling har tatt sin tid kan du si.
Ikke ble resultatet videre bra heller, da maskeringstapen ikke var tett nok, noe som resulterte i endel "helligdager".
En dag jeg får ordentlig lyst til å tutle, får jeg gå over med linjal og hvitmaling.
Jaja, vinduene er nå på plass, den svarte malingen er tavlemaling, og planen er å tegne inn litt blomster, en katt og gardiner i vinduskarmene :)


Skapene skjuler leker og klær :)



Bokstaver kjøpt på Panduro, teddyene har vært med Vilde siden hun var bitteliten :)

Når nytt rom skulle innredes, var mammaen ganske tydelig på at det ikke skulle være rosa. Meeen, nå skulle jo dette være et rom til jentene og ikke til mamman, og de ønsket seg kun RÅÅÅSA....
Så da gikk det som det måtte....
Nattbordene har jeg arvet av min farmor og sengene er fra IKEA.

Vilde slapper av i senga med å pynte bamsen med øredommer, smykke og pins....
Uæææ:(

Thea sin side av rommet :)
Den er identisk lik som Vilde sin side, så derfor viser jeg den ikke en gang til :)

Lysekrone kjøpt på IKEA.
Fin er den, men gir sjikkelig dårlig lys, men det visste jeg ikke før den var montert opp.
Orginal rosett i taket antagelig fra 1918.

Oppbevarings behovet er stoooort!!! Hylle kjøpt på Jysk.
Hjul til hyllen er innkjøpt, noe som dermed gjør den litt mer mobil, og kan brukes til butikkhyller, tegnebord og diverse. Må bare få skrudd dem på :)
 Kassene er kjøpt på Ellos, og de oppbevarer lego, barbie, pet shop og div småting som ikke har fått plass i skapet.
Hengevuggene kjøpte jeg til jentene når de var babyer, og har ligget på lager siden den gang.
De kom frem fra glemselen til bursdagen deres.
Nå henger de i taket og oppbevarer noen nesten levende prate dukker :)

Disse picnic kurvene kjøpt på OBS har vi ganske mange av. De oppbevarer dukkeklær, butikkleker, kopper og kar, bamser osv....
Veldig greie når de kan stables.

Dukkehus kjøpt på Finn.no. For et par hundrelapper!
Super investering!!!
Dette er under opp pussing, og skal etterhvert få tapeter, gardiner, tepper osv.
En dag inpirasjonen tar meg :)
Veldig kjekt fordi det er så stort at barbie dukkene kan bo her.
Har en plan om å lage dører på det, sånn at jeg slipper å se på alt rotet de barbie dukkene lager i løpet av en dag :)

Ja, det var dagens rundtur i jenterommet :)
Ha en finfin natt :)

2 kommentarer:

  1. Så herlig jenterom! Skikkelig koseligt var det!! :) Begynt å tenke oppussing eg og nå av et lite gutterom ;) Det e så gøy å fikse opp!! Riktig god helg Viviann!! :)

    SvarSlett
  2. Å goo helg te deg Birthe!!! Va så kjekt å hørra at de e ein liten på vei :) Ja de e kjekt å jørr litt forandringar innimellom, me trenge de :) Håpe alt går bra me deg!!

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)