Etiketter

onsdag 28. mars 2012

PS.... I love you...

Idag har kjellerstuen fått seg en liten make over.
Med 7 sammenhengende søvn timer i natt (LYKKE),
så hadde jeg litt overskudd til å ta et tak når lillegull sov.
Kjellerstuen har ikke fått så mye oppmerksomhet her i huset.
Den har stort sett vært et gjennomgangsrom,
og møbler som ikke har fått plass andre steder i huset, har havnet her.

Grunnen til at den ikke har blitt brukt er i størst grad fordi vi ikke har hatt tv der nede, men nå har Mannen kjøpt et gigantisk (SVART!!!!) tv til stua, og da måtte frimerke tv`n vår flytte ned.

For ca en uke siden, var jeg med en venninne og handlet inn for å fornye butikken hennes, og da fikk jeg med meg PS sjenken til IKEA i samme slengen.
Den har jeg sett på lenge, og ville egentlig ha den i stua, men der passet den ikke inn gitt (med den gigantiske tv oppå)

Genial enkel montering. Selv mor kan!!! Å det var mor som gjorde det også :)

Siden ny tv benk kom på plass igår, så måtte det ryddes å ordnes litt der nede.
Nå ser det sånn ut:



Ektorpen som sto i stua før, har flyttet ned.
Skapene oppbevarer mine hobby ting og tang, og er også fra IKEA.


Bordet er et gammelt skrivebord som Mannen fant på boss plassen.
Vi sagde av beina for en stund tilbake, og har brukt det som sofabord i stua.
Kassen og kofferten er fra samme sted.
Kassen er en gammel medisinkasse.



Brett fra IB. Laursen.
Talgelys må man ha!!



De gamle kassene har jeg litt rundt omkring i huset,
og ble kjøpt for mange år tilbake, da for 50 kr. stk :)
Lysekronen er arv fra svigermor, og har ennå ikke funnet sin plass.
Drivved fra Røldal,
og bildet har jeg laget selv for mange år siden.


PS...I love you!!!


Siden nøklene er så små, har de lett for å forsvinne (hilsen en venninne)
Derfor lagde jeg nøkkelpynt av drivved og ullkuler fra søstrene grene.
Skulle de mot all formodning forsvinne nå,
burde de være lette å finne igjen.




Kassen er kjøpt på bossplassen, og ble malt hvit for noen år siden.  
Den oppbevarer ved nå,
tidligere stod den ute og oppbevarte sandkasse leker.
Planen er å gi den store hjul (ganske snart),




På lokket står det nesten Torgersen.
Måtte jo bare ha den da...




Den blå døra...:)
Kassene med puter oppå oppbevarer rulleskøyter, hoppesttrikk,
hoppetau osv.
Lettvint måte å skjule rotet på...




Gammel kiste også kjøpt på bossplassen, og malt hvit.
Den oppbevarer stoff i mengder...
til en dag jeg skulle få ånden over meg å sy litt...:)

Godt fornøyd med dagens innsats viss jeg skal si det selv :)

Nå har vi nettopp sagd beina av et gammelt spisebord som har stått i kjellerstuen.
Så da har vi plutselig nytt sofabord :)
Bilder kommer en dag senere!!

Ha en fiiin kveld alle!!

Klemklem


7 kommentarer:

  1. Så kjekt med en liten mackeover, en sikkelig koslig kjellerstue ☺ Ønsker deg en fin kveld ☺

    SvarSlett
  2. Så flott resultat! Sånne rom er gull verd!

    Klem Mona

    SvarSlett
  3. Utrolig koselig! :)
    P.S Du har vunnet min gi-bort!!!! :D
    Send meg adressen din, så sender jeg deg BeckSøndergård clutch, plakat, etasjefat oppvaskklut og et valgfritt veggdekorbilde! Kom gjerne med ønske i forhold til farge og motiv. :)
    Grattis!
    leonore80@hotmail.com

    SvarSlett
  4. Lurer på hvilken type måling du har brukt på kista????

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er en stund siden jeg malte den, men stort sett så har jeg brukt lady halvblank vannbasert maling på alt jeg har malt hvitt...:)

      Slett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)