Etiketter

fredag 10. august 2012

Jørr de sjøl :) (DIY), jenterom!

Jeg pleier å bli litt kreativ sånn i 21.00/21.30 tiden om kvelden. Da er ungene i seng og jeg har fått ladet litt, ryddet litt og stort sett havnet i sofaen :)

Her en kveld fikk jeg så lyst å lage noen bok kasser til jenterommet.
Bøkene deres har jeg oppbevart i en stor trekasse. Men den blir tung å flytte på, og står ALLTID i veien.
Jentene har hver sin gammeldagse skrivepult. Og under setet, var det akkurat plass til en liten kasse :)

Siden mannen ikke var hjemme, måtte jeg ta håndsag!!!! å målebånd i egne hender, gikk ut i garasjen, fant noen restematerialer, målte opp og sagde i vei.
Var strålende fornøyd etterpå, og dro de med meg inn i stua, hvor de skulle skrus sammen foran Greys, privat praksis og brothers and sisters :)


Tja, det er ofte ikke så lett som det ser ut som.....
Vel er jeg datter av en snekker...men jeg kan aldri gå i hans fotspor....
cm mål og nøyaktiget (Blandt mange andre ting) er ikke min sterke side...
Og tydeligvis skulle jeg nok ha brukt kapp og gjæresagen (eller hva det nå heter...)

Jaja, jeg begynte nå å skru sammen. En og en side!!!! 
Når siste siden skulle på, så passet ikke plankene...hmmm
Ser da at jeg hadde skrudd den ene oppå og den andre under på et vis...så da var det bare å skru de fra hverandre igjen.
Støttene som skal stå i hjørnene er for lange også...
Lirte av meg noen velvalgte ord, og begynte på nytt...
Midt uti runde nr. 2, kommer mannen hjem, og holder på å le seg i hjel av meg der jeg sitter med bustehår, rosa skru maskin, og planker overalt, lett oppgitt over at det heller ikke denne gang ser ut til å bli rett :)
Han viser meg hvordan det skal gjøres, og jeg får dem sammen...men på ett eller annet mystisk vis, har kassene nå blitt to ulike størrelser :)

Kl. 00.30 konkluderer med at jeg hverken er snekker eller hobbysnekker, og krysser fingrene for at de går under pultene likevel :)



Knotti syns di fungerte greit som båt.
Tross sjønnhetsfeil, og på tross av at de ser ut som det er et barn som har laget dem :)


Her har kassene fått maling


Rustikt kan det vel kalles...:)
Bok orm kassen ble selvfølgelig for dyp til å stå under pulten!!!!
:)



Jentene begynner å bli store, og vil gjerne ha litt andre fager enn rosa på rommet sitt.
Fargerik oppbevaring av tegnesaker og ferdige tegninger,
fra Søstrene Grene.

Jentene deler rom.
 Det har de jo gjort siden de lå i magen, så de kjenner ikke til noe annet.
Men den egentlige grunnen til at det fortsatt er sånn er at  vi bare har 3 soverom i øverste etg, og siden jeg ikke liker tanken på at vi skal sove i ulike etasjer, så fortsetter vi sånn en stund til :)

Men noen utfordringer har det vært med denne ordningen, særlig ift. leggetid, hvor de har ligget å pratet og lekt, sittet i hver sin senge ende og tullet å tøyset.
Så en dag var jeg på vaskerommet og hentet kles stativet mitt, som jeg tørket skjorter, kjoler o.l på.
Sydde en søm på langs av et dynetrekk, før jeg tredde det over stativet.
Vips så hadde jeg en skillevegg :)



Snuppene er godt fornøyd med løsningen selv, for nå "slipper" de å se hverandre, og blir ikke fristet til å prate med hverandre etter leggetid :)


Vanskelig å finne noe å pynte opp "veggen" med.
Disse sommerfuglene får være en sped begynnelse, inntil jeg har fått kjøpt noen flere :)


Vil du se mer fra jenterommet?? Trykk her og her

Ha en finfin helg :)
Vår helg består av Kongeparken (fornøyelsespark utenfor sandnes)
og tur til Preikestolen :)

Klem

3 kommentarer:

  1. Så flink du er:))
    Så fine rom jentene dine har:)

    SvarSlett
  2. Kjempe fint jenterom, tenker de er fornøyde! Kassene ble kjemppe tøffe!
    Fin lørdag til deg:)

    SvarSlett
  3. Godt å få utløp for kreativiteten :) Og når ting fungerer (hvertfall nesten) helt etter planen, er det jo flott! Syns du er flink :)
    Ingrid

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)