Etiketter

onsdag 21. desember 2011

O jul med din glede :)

Idag prøve eg meg på et innlegg på dialekt!
Ji jærna tebakemelling på koss dåkke vill ha de...
ska eg skriva på dialekt, elle ska eg skriva på bokmål???

De e bare te å innse at eg nok e verdens dårligaste bloggar. Å laga innlegg så skjelden så eg jørr stride mot alle tips for å få mången leserar. Men eg får liksom ikkje ti te å setta meg ner kvær dag, lasta opp bilder å finna på no å skriva. Dagane fyke, å plutselig så e de seine kvellen.

Derfor tenkte eg at eg sko laga et innlegg om vår førjulstid...jaffal om de som e blitt dokumentert av siste tids hendelser...

Nå e de vel snart to uker siden me hadde julaklubb, men her komme jaffal nåken bilder fra kvellen me kjempekoseligge jentår!!

Fredag å julaklubb:

Eg hadde koselig kveldsbesøk av ei venninna et par dagar før me sko ha klubb.
Me gjennoppfriska gamle kunster, å fekk øvd oss på å fletta julakorger.
Her oppi ligge twist å marsipanbrød :)

Siden de va julaklubb burde eg vel strengt tatt servert pinnekjøtt, men eg ekje så go på sånne store middagar, så istede blei de meny inspirert av årstidå...

Menyen for kvellen bestod av
  • Kvit pizza
  • Vinterdessert
  • Iskaffi
Enkelt å greit :)


Oppskriftå te den kvite pizzaen har eg stjåle her :
http://himlamasseforskjellig.blogg.no/1318360898_middagstips_hvit_pizz.html

Eg hadde litt dolmio ekstra krydret pastasaus på i tillegg, å brukte Strandaskinke på.
Mmmm, kjempegodt!!!

Vinterdesserten fekk eg aldri tatt bilde av, men den bestod av gresk youghurt, blanda me kremfløte
Så blei de lagt lagvis sammen me rørte blåbær å rørte bringebær.
På toppen hadde et et dryss av hakka salte nøtter. Lovely :)

Her e dei flotte jentene mine!!
Der mangle to stykk i denna vakre flokken!

Is kaffi :)

Tid for pakkelek!!
Løye me de, men alle blir barn ijen når de komme te pakkar!!

Her trilles de terningar for harda live!
Ittepå stjal me pakkar fra kvarandre, før de va tid for å pakka opp.

De blei seina nattå før leggetid va et alternativ, så lørdagen jekk me te å rydda itte fredagen, å ta live me roooo!!

Søndag blei bake kakemann dag!! Burde vel hatt bilde av de...men dengang ei!

Mandag å Lucia:

Svart senker natten seg, i stall og stue.
Solen har gått sin veg, skyggene truer
Inn i vårt mørke hus
Stiger med tente lys
Santa Lucia, Santa Lucia


Jentene e klar te å gå i tog på skolen


Klump i halsen! Di e så sjønne!!

Besteforeldre blei invitert på kvellen for å spisa lussi kattar å se på jentene så jekk i tog.
(kort tog da, me kun 2 stk, men ka jørr vel de??)

Hadde glømt ut koss ein lussi katt såg ut, men kom på de heilt på slutten. Så då blei di litt forskjellige...
Hadde ikkje rosiner hellår, men sølv kuler jørr samme nytten.
Hverdagsglæm!!! Akkorat sånn så fruen like de :)




Tid for lussikatt servering!!

Resten av ukå jekk i et kok, me aktiviteter, juleverksted på skolen, julepresang handling å alle dei ellers daglige rutinene.

Når Lørdagen kom, kom ein etterlengta pappa hjem fra nordsjøen, å då konne julå bare komma!!

Søndag måren dro me avgårde te Kongeparken for å samla litt julastemning.
Mammen syns kansje opplegge va litt kaotisk å travelt...men jentene va storfornøyd!


Her e marshmellows grilling. Nammi!!

Såpeskum lagde den rette julastemningen i fravær av ekta snø.

Jentene lagde kvær si bokhylla heilt på egenhånd. Di e jo tross alt barnebarn av ein snekker
å barn av ein hobby snekker....


Pepperkake verksted. Denna e sikkårt søt å go :)
Thea fekk litt hjelp av mamma :) Hu syns muligens de va LITT mærr spennanes å kjøra brannbil enn å pynta pepperkaker :)

Denna bamsen tok i mot oss når me kom inn :)

Mandag å julatre henting

Me har egentlig pleid å henta julatre i skogen...men ifjor i min gravide tilstand orka eg ikkje trakka meg opp i fjell heimen for å finna den perfekta julagranå.
Derfor blei de julatre, kjøpt på ein bondegård på Mykjå. Perfekt tre!!
Så derfor i år som ifjor, kjørte me enkelt å greit te Mykjå ijen å kjøpte de perfekta julatree.

Der hadde di lagt te denna julakrybbå. Koselig!!


Snuppene måtte o få sitt eget julatre te romme sitt.
De må te når dei ønske seg utall av fargar på julepynten, å mammen vill ha harmoni i kvitt på sitt..
Årets fangst. Heilt te take...Lure litt på om me får plass te stjerna der o

Tirsdagen jekk te me litt om møblering av julapynt, for å få plass te de flotta tree, pynting av tree å koselig besøk av Silje for å få utløp for litt kreativitet.
Greit å bruka dei gamle vinduene våre te nåke!


TADAMM!!! Godt fornøyd me resultate!!

Se den fina julalenkå jentene har lagt av gamle boksidår. Te å bli forelska av!!

Idag e de onsdag, å bare 3 dagar ijen te jul!!! Tror eg e sånn noenlunde i mål, må bare levera et par presangar.
Denna kvellen har gått te me ugleproduksjon. Resultate komme forhåpentlig vis imårå :)

Ha ei fiiine natt!

Merry Christmas!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)