Etiketter

torsdag 25. august 2011

Frem fra glemselen.....

Driver å rydder på loft og i kjeller, i skap og i skuffer for tiden. Av en eller annen grunn fyller det seg så fort opp, og jeg må bli kvitt litt, for ikke å føle jeg blir kvelt av ting og tang.
Liker egentlig best at tingene jeg har skal ha en funksjon, og bli jevnlig brukt...

Fikk litt rydde ånden når jeg meldte meg inn i en ønskes solgt, kjøpt og gitt bort gruppe på facebook.. Etter å ha lagt ut litt bilder der, har jeg de siste ukene blitt kvitt flere ting jeg lenge har gått og irritert meg over.
Nå er det blandt annet mye bedre plass på loftet, og når mannen kommer hjem, skal han få være med meg opp dit å henge opp hyller, å være me å organisere. Han eeelsker deg :) (not)

Det tar tid å rydde i ting en har samlet opp over mange år, 


 og siden denne kjekkasen her opptar mye av tiden min, så går opprydningen i sneglefart.

Det er lite struktur over hvor jeg rydder først og sist... litt på loftet, litt i kjelleren, en tur i garasjen, inni et skap eller to.... Sikkert lurt å forsøke å gjøre seg ferdig ett sted om gangen.

Men det jeg tenkte jeg skulle vise dere ikveld, var DISSE:


Disse har jeg kjøpt på gjenbruks stasjonen i nærheten for flere år siden, og har siden stått og støvet ned i kjelleren... Når jeg nå plutselig så dem med nye øyne (som salgsobjekt), ble jeg enig med meg selv om at disse heller skulle få flytte inn på lillegull sitt rom, hvor han kan ha lekene sine oppi der på sikt!


 Veeldig fornøyd nå altså.


Lillegull har prøvesittet dem :)



Når mannen er i nordsjøen, tror jeg at jeg blir LITT nettshoppoholiker... ikke bra!! Blir mye surfing på nett etter at ungene er lagt, og de nødvendigste husarbeidet er unnagjort.
Kom over en dame som heklet girlander til barnerom. De var såå søte, så jeg måtte få bestilt meg et.


Hun har egen epla butikk, og tar opp bestillinger på blandt annet disse girlanderne.
http://epla.no/shops/prikkenoverien/ .


 Den lille mannen i livet mitt, er blitt 6 måneder nå. Han er en sosial og humoristisk liten sjel, og har potensiale til å bli riktig så travel :)


Dette kommer nok ikke fra rett person, siden jeg nå engang er mamman til dette lille vidunderet, men han er VAKREST I VERDEN!!!

Ha en fin kveld. Klem :)





 

4 kommentarer:

  1. Rett og slett imponert eg øve ka du får gjort i løpet av ein dag.....og i tillegg verr aleina (jaffal for tiden) med tre barn.....hvor ein e så liten at han fortsatt e avhengige av mammaen sin te d meste:) :)
    Nettshopping e tingen når ein kje komme seg ut i den grad som en kanskje ønske......ikke alltid de søte små synes det er like spennende å verr me ut på shopping.....:) :)
    Mn hvis du har enormt me energi så kan du jo ta turen bort te mitt hus og gjørr litt opprydding der også:) :)

    SvarSlett
  2. Herlige bilder av en nydelig sjarmør!! Og flotte prosjekter!! ååå, må se på sånn girlander - kanskje eg sku heklet meg noe sånt selv - stilig! :) Opprydninger e så herlig å få unnagjort... her også hoper det seg opp! Tok nettopp en razzia i masse sko til meg og mannen, og vi kunne begge kaste en del, tilsammen en bossekk!! Man blir liksom i bedre humør når man får kastet bossekker ut av huset!! :)Ha en fine kveld/ natt ;)

    SvarSlett
  3. Du, som sagt, de går i sneglefart :) De e jo han så stort sett styre ka eg får jort iløpe av ein dag, men planene e mange å store :)Babysteps :) Finfint me nettshopping, noen tastetrykk fra sofaen, å vips så e de bare te å venta på pakke i posten :) Ingen av mine 3 e fan av å shoppa, løye o me den morå di har...:) Ska se på de Gerd Lillian at eg står på dørå di ein ittemiddag :)

    SvarSlett
  4. Ja de e heilt sant Birthe!! Goo følelse :) Du e heldige som kan hekla!! De har eg store planer om å lera meg innen veeldig kort tid (tirsdag faktisk :))
    Ha ein fin kvell du o Birthe, va å kikka på bloggen din nå i kvell:)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad dersom du legger igjen ett lite spor når du har vært innom. Dersom du ikke har egen blogg eller google konto, kan du kommentere som anonym, og skrive navnet ditt under, så vet jeg hvem du er :)